اقای کنکور مشاوره تخصصی موفقیت در کنکور سراسری بصورت تضمینی

چگونه برای‌کنکور‌ جمع بندی‌کنیم? راهنمای خرید بهترین کتاب و مقاله اموزشی

اقای کنکور مشاوره تخصصی موفقیت در کنکور سراسری بصورت تضمینی

چگونه برای‌کنکور‌ جمع بندی‌کنیم? راهنمای خرید بهترین کتاب و مقاله اموزشی

چگونه برای‌کنکور‌ جمع بندی‌کنیم?چگونه از درس خواندن برای‌ کنکور‌ خسته نشویم?برنامه ۴ ماهه رایگان تا کنکور ، کانال تلگرام مشاوره کنکور ، مشاوره تلفنی‌کنکور ، کانال تلگرام انگیزشی‌کنکور ، کانال جزوات کنکوری چگونه از درس خواندن برای‌کنکور‌خسته نشویم
جمع بندی کنکور
روش‌جمع‌بندی‌برای‌کنکور
چگونه برای‌کنکور‌جمع بندی‌کنیم
کنکور‌تجربی
انگیزشی کنکور


امروزه جستجو در اینترنت برای یافتن منابع مورد نیاز تحقیق برای نگارش مقالات و چاپ و انتشار آن ها امری طبیعی و فراگیر شده است. از این جهت مراجعه به کتابخانه‌ها و جستجوی منابع در کتب فیزیکی بسیار کم شده است. از طرفی موجه شدن با مشکلات مختلف برای پژوهشگرانی که می خواهند منابع خود را از درون دانلود کتاب های فیزیکی پیدا کنند امری عادی است که گاهی می تواند مانعی در مسیر انجام تحقیقات باشد. مطلبق با تجربیات بدست آمده، پژوهشگران و دانشجویانی که برای انجام پروژه پژهشی اعم از مقاله یا پایان نامه اقدام نموده‌اند در آغاز هیچ اطلاعی از روش های جستجوی منابع در اینترنت نداشته و یا مهارت آن ها در این کار بسیار محدود می‌باشد.
در اینجا قصد داریم با پاسخ به سوال چگونه جستجوی منابع علمی را در اینترنت دقیق انجام دهیم؟ به ارایه سه راهکار خوب برای این دسته از پژوهشگران و دانشجویان بپردازیم:
 ۱- به جای استفاده از کلمه از یک عبارت استفاده کنید و آن عبارت را در داخل دابل کوتیشن ” ” قرار دهید. با قرار دادند کوتیشن در اول و آخر یک عبارت به موتور جستجو (مانند موتور جستجوی گوگل، یاهو و …) دستور می‌دهید که اولا هر صفحه اینترنتی که در آن عبارت تایپ شده شما وجود دارد را برای شما نشان دهد ثانیا نتایج جستجو را برحسب دقیقاً همان عبارتی که شما تایپ کرده‌اید نمایش دهد برای مثال، شما قصد جستجوی اطلاعاتی در زمینه تاثیر تغییرات آب و هوا بر سرطان پوست دارید؛ احتمال دارد فرد در شکل غیر حرفه‌ای جستجو را با کلمات آب و هوا، تغییرات، پوست، سرطان و تاثیر شروع کند و هریک از این ۵ واژه را به صورت مستقلانه جستجو کند. در این هنگام خواهید دید موتور جستجو برای مثال برای واژه پوست حدود ۳۵ میلیون نتیجه چستجو ارایه می‌کند که این حجم از نتایج به هیچ عنوان به درد پژوهشگر نخواهد خورد. بهترین کار ممکنه این است که عبارتی کوتاه و کاملاً مرتبط درست کنید و آن را در داخل کوتیشن گذاشته و جستجو نمایید: “تاثیر تغییرات آب و هوا در سرطان پوست” خواهید دید ۳۵ میلیون جستجو به ۷۰ جستجوی کاملاً مرتبط محدود گردید.
۲- از کلمات مترادف و اختصاری رایج برای کلید واژگان خود استفاده کنید. یکی از بهترین روشهای جستجوی حرفه‌ای استفاده از کلمات مترادف در کنار کلمات دقیق می‌باشد. برای مثال اگر شما درباره جنگ جهانی دوم در حال جستجوی مطالب هستید می‌توانید به جای جنگ جهانی دوم از واژه جایگزین World War II استفاده کنید. استفاده از کلمات مترادف و هم خانواده و جایگزین و یا کلماتی که واژگان اختصاری دارند در جستجو بسیار الزامی و مهم است.
۳- محدود کردن جستجو به زمان انتشار مقالات. تقریباً تمامی موتورهای جستجو به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید جستجوی خود را محدود به یک زمان خاص کنید. برای مثال، وقتی شما می‌خواهید مقالات ۵ سال اخیر را در یک حیطه خاص به دست آورید و مقالات قدیمی‌تر مدنظر شما نیست، می‌توانید بازه زمانی ۵ سال اخیر را انتخاب کنید، سپس به جستجوی کلید واژگان خود بپردازید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی